צלצל/י  050-9006596                         

 

 

          

 

 

 

לא בא לי!   לא מתחשק לי, ואין לי כוח!!!!   (מילים השגורות בפי ילדינו- לא בהכרח בסדר הזה או במילים הללו)

 

 

האם המוטיבציה ללמוד זה משהו נרכש או משהו מולד(שאינו בר שינוי)?

לכאן או לכאן, אנחנו ( ההורים שבינינו) יכולים להיזכר איך אנו עצמינו היינו מתנהגים. האם אהבנו ללמוד? האם הלימודים תסכלו אותנו? האם הסקרנות הטבעית, שלנו כילדים, התמלאה בגירויים החיצוניים שהיו אז בזמנו?!  

הגירויים היום כל כך גדולים, כל כך שכיחים ובהישג יד, כך שכל אינפורמציה שהילד רוצה לדעת, הוא נגש לויקפדיה ושכמותה והכל מונח לפניו.....! הלמידה היום שונה לחלוטין, היא חייבת לתת ביטוי לפורמט החדש שהילדיםן ניזונים ממנו בכל מקרה(תכניות טלויזיה, אינטרנט, משחקי מחשב מתוחכמים ועוד...). העידן השתנה ואנו ההורים לא תמיד עומדים בקצב.

הילד לא רוצה לשבת ללמוד, לרוב, משום שאין שום דבר "מגרה" או "מאתגר" בשיעורי הבית או בחומר הנילמד בבית הספר. כשהחומר "משעמם" , לרוב, נסיק כי צורת העברת החומר של המורה אינה: מתוחכמת , מאתגרת , או סתם מונוטונית לחלוטין.

לא פשוט להיות בצד המחנך היום, בהחלט אתגר ענק. אך לא פשוט היום להיות בשום תפקיד כעובד, הדרישות היום גדלות מרגע לרגע(מבחינת תארים ניסיון תעסוקתי קודם ועוד היד נטויה...). לכן כל מי שנחשב לטוב ואיכותי, ברי לנו, שהביא עימו "ערך מוסף" המיוחד רק לו. הוא מצויין במה שהוא עושה וזה מתבטא בהחלט גם בתפקיד החינוכי שהוא ממלא.

ברור כי לא פשוט לגרות מחשבתית. בו זמנית ארבעים ילדים, שסף הגירוי שלהם, גם מאוד מאוד גבוה ובנוסף, כל אחד מהם, מתעניין בדברים שונים, כל אחד וגרוייו האישיים.

התפקיד שלנו כהורים, אינו להעביר את החומר הנלמד בבית הספר או לעשות חזרות עם הילד שלנו. התפקיד שלנו כהורה, הוא להעביר את המסר (בהקניית אמונות וערכים), מה כוח ההשפעה של ידע עלינו. איך ככל שנרחיב את "יריעת" המידע שבנו, נוכל להפיק יותר תועלת כבר עכשיו, בהווה ובעתיד הקרוב, קל וחומר, בעתיד הרחוק.

מוטיבציה- היא הגורם המניע את הילד, לעיתים הסקרנות גרידה, לפעמים רק עצם הידיעה ולעיתים צריך הרבה יותר מכך. התפקיד שלנו כהורים ובוודאי כאנשי חינוך, הוא להבין מה "הטריגר" של כל ילד וילד, של כל נער ונערה, ולקדמם בדיוק מהמקומות האישיים כל כך אצלהם.

בהחלט אתגר לא פשוט, לפעמים כשהילד מגלה בעצמו מה מניע אותו, הוא משתמש  "בהנעה" זו בעצמו. לפעמים ישנו צורך בחיפוש משותף,(אימוני,טיפולי), על מנת לחברו לאותו מקום מניע, לאותו מוטיב מוטיבציוני , אשר בעזרתו ירכוש השכלה.

ככל שנרחיב את "יריעת" אפשרויות הפעולה, בכל רגע ורגע נתון, ככל שיהיו ל נו, יותר ויותר אלטרנטיבות לפעולה, מרחב הבחירה שלנו יגדל, ובהתאם , משהו מתוך מגוון האפשרויות העומדות בפנינו, יהיה נכון לנו.

מה שאומר כי, זאת נוכל לקבל אך ורק בעזרת למידה.

 

"אין סודות בהצלחה. זאת התוצאה של הכנה, עבודה קשה ולמידה מטעויות."                                                                                                                                                                 קולין פאוול

 

 

 

 

אהבתם? אתם מוזמנים ללחוץ על "לייק"   ולשתף בכל האמצעים מטה- תודה!

 

 

אתם יכולים למצא אותי גם בפורטל הבא:  http://www.coaches.co.il/